Wednesday, November 3, 2010

Romania promovata pe Facebook


Astazi am vazut o stire care, recunosc, initial m-a facut sa zambesc putin. Se pare ca Elena Udrea a reusit sa comunice natiunii ca stie ce e alea Facebook si s-a hotarat sa promoveze brandul Romaniei pe acest canal. Astfel, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului va colabora cu "cea mai importanta plaforma sociala de media din lume" si anume Facebook, pentru promovarea tarii noastre ca destinatie turistica pe canalele new media.

Ce este, de asemenea, interesant este faptul ca acest lucru este o premiera si pentru Facebook. Este primul proiect de acest gen in care ei o sa lucreze cu un minister, la nivel international.

Eu am niste idei preconcepute despre cat de capabil este statul in a face business si a gestiona banii in general (fara sa fie o particularitate la Elena Udrea), idei ce ma fac sa fiu sceptic in ceea ce priveste sansele de succes ale acestei campanii. Sper sa nu vad iar niste spanioli mesteri in ale marketingului care o sa ia o caruta de bani pentru a crea pagina de Facebook a Romaniei.

Incercand sa las aceste idei la o parte, vreau totusi sa o felicit pe doamnea Elena Udrea pentru initiativa si astept cu interes rezultatele in turisti atrasi in Romania prin acest gen de campanie.

Gasiti mai jos declaratia doamnei ministru.


7 comments:

  1. Aceasta promovare pe facebook a tarii noastre va fi de un real succes pentru populatia din afara care este mult mai obisnuita cu Internetul.

    ReplyDelete
  2. Am auzit/vazut si eu stirea. No comment (desi se spune ca aceasta sintagma este moartea PR-ului :)) Astept si eu sa vad o statistica la un an postFacebook.

    ReplyDelete
  3. Mai bine colaborau cu o firma de PR serioasa decat sa organizeze niste conferinte in colaborare cu FB. Asta nu inseamna, tradus in limba mea, decat sa niste neni din minister se vor plimba la trainning-uri in strainatate si o sa avem o pagina de FB platita la suprapret. Eu sunt de acord ca ministerul are nevoie de expertii lui pe social media, dar chestia asta putea fi facuta si fara sa il platesti pe FB la greu.

    ReplyDelete
  4. eu le-as da credit, macar pana la proba contrarie, dar sunt curioasa pe ce se vor concentra in campanie, ce elemente caracteristice Romaniei ca destinatie turistica vor incerca sa scoata in evidenta, cum si cui se vor adresa

    ReplyDelete
  5. Si eu sunt de acord cu cip. Haideti sa vedem rezultatele si sa dam verdictul dupa ce vedem niste rapoarte cu numarul de turisti atrasi prin aceasta metoda. Parerea mea e ca initiativa nu e rea, dar sa vedem implementarea si rezultatul.
    Peste un an de zile o sa caut statistica si o sa o postez aici. :)

    ReplyDelete
  6. S-o vedem si pe asta! Nu e rau ca se face promovarea Romaniei de Facebook, toate tarile au asa ceva

    ReplyDelete